Lakovací box
V současné době máme kombinovaný lakovací a sušící kabiny s přípravnou halu . Lakovací kabina má funkci stříkacího boxu i sušárny a je průjezdná.
Box pracuje ve dvou režimech:
- fáze nástřiku při teplotě cca 20 °C
- fáze sušení při teplotě 60 °C
Ve stropu a podlaze kabiny jsou umístěny filtry pro filtraci vstupního i výstupního vzduchu. Odcházející vzduch prochází přes filtry v podlaze a na stěnách pod rošty, které slouží k zachycení tuhých znečišťujících látek. Ohřev vzduchu pro fázi sušení je nepřímý přes výměník tepla z nerez oceli. K ohřevu slouží zemní plyn.
Pro dosažení perfektních výsledků lakování, je nutná optimálně fungující a naprosto čistá lakovací kabina. Čistotě a hygieně věnujeme velkou pozornost, veškeré prvky pravidelně kontrolujeme, udržujeme a měníme.
Ekologie a veškerý odpad je likvidován v souladu s normou ISO 14001:2004. Pečlivou pozornost věnujeme i stříkacím pistolím a vzduchotechnice. Vše řídíme normou ISO 9001.
Leštící přípravky
Běžné přípravky
- Oživující – určeno pro odstranění malých poškození laku (mělké oděrky, tečky na laku). Tento druh přípravků není určen pro opakované použití.
- Ochranné – pomáhají vylepšovat vzhled (lesk) karoserie nanesením tenké fólie.
Přípravky je nutné nanášet na zcela čistou karoserii (lze ověřit bílým hadrem), dále je dobré vyhnout se slunečnému a větrnému počasí.
Profesionální přípravky
Při běžném použití nelze využít jejich vlastností – nanášejí se za vysokých teplot pomocí speciálních leštících přístrojů.
Lakování krok za krokem
Koroze je jedním z největších nepřátel automobilů. Ochrana proti korozi začíná už v hutích, kde role plechu jsou opatřeny základní protikorozní ochranou – jsou mastné. Dalším opatřením je zinkování, případně nanášení plastových vrstviček.
V lakovnách automobilek probíhají následně další opatření. Vše se musí nejdříve dokonale odmastit a pak se pomocí fosforových sloučenin vrchní vrstva plechu připraví na nanášení dalších hmot. Kataforéza (elektroforéza) - karoserie je ponořena do ochranného roztoku, který s kovem vytvoří pevnou vazbu. Ta je ještě posílena vypálením při 200 °C . To je nejdůležitější část laku.
Pak se nanáší plnič, který má za úkol vytvořit jednolitý základ pro barvu auta. Po jeho vypálení následuje lakování odstínem a pak ještě tvrdým bezbarvým krycím lakem . Na každém středně velkém autě je použito přes tři kilogramy laku.
Plasty na automobilech
Je mnoho důvodů pro využití plastů v automobilovém průmyslu. Nejdůležitější je úspora hmotnosti, aniž by se tím ovlivnily bezpečnostní aspekty. Plasty dále v hojné míře podporují i možnosti tvarování a designu. Podíl plastů v moderní výrobě automobilů neustále stoupá.
V průměrném automobilu je asi 750 dílů z plastu. Přitom stále stoupá podíl plastových dílů v karosářské oblasti. V současné době mohou být umělé hmoty vyráběny ve všech barvách a v matném nebo lesklém provedení povrchu. Přesto je lakování potřebné - individuální zabarvení vhodné k laku karoserie